jessicarylander

Röd panda.

En till björn.

Några fler björnungar.

Henriks finger och en orm.

Två sköldpaddor (europeiska tror jag).

Kolmården + mammas födelsedag

Idag har jag, Henrik och mamma varit på Kolmården. Mamma kom nämligen igår kväll för att hon ville fira sin födelsedag med oss. Vi hade redan bestämt hos för att åka till Kolmården (äntligen!!) så mamma hängde med. Vi åkte i relativt bra tid och kom fram runt halv tolv på förmiddagen. Vi kollade på lite djur och när det började regna bestämde vi oss för att äta lunch. För mig och mamma blev det en macka medan Henrik tog en lunchbuffé. Efter lunchen tittade vi lite mer djur och åkte sedan linbanan för själva "Safariet". För väldigt längesedan (tydligen) så kunde man åka bil genom safariet men nu kan man endast ta sig via linbanan. Samt att alla djur som man ser under sig när man åker linbanan, kan man endast se där, vilket är lite tråkigt. Efter safariet så regnade det ännu mer och vi var väldigt frusna, så vi begav hos hemåt. Blev pizza till middag och fika för att fira mammas födelsedag. Hade en otroligt mysig dag och är glad att mamma ville tillbringa den med oss!

Nu på kvällen har mamma åkt hem. Henrik jobbar sent så jag sitter just nu och kollar på Youtube för att inte känna mig ensam. Är väldigt paranoid och mörkrädd av mig, men om några timmar är Henrik hemma igen. Måste nämligen vara vaken för ska hämta han. Men det är nog ändå bra, för kommer inte kunna somna när jag är ensam hemma. Hoppas ni har haft en undebar lördag.

Bilder på djuren får ni se imorgon.

Måndag morgon

Nyvaken och seg. Tanken var att jag skulle upp i tid imorse för att gymma, men istället tog jag en sovmorgon. Börjar jobba sent denna vecka så passade på att sova ut. Skönt var det men kan ångra mig lite i efterhand. Ligger fortfarande i sängen, försöker nämligen få kontakt med NetOnNet där jag köpte min kamera för att lämna in den på lagning. Har en garanti hos de som fortfarande ska gälla. Däremot har de knappt några affärer kvar längre, så försöker få tag på de vart jag kan lämna in min kamera för att garantin ska gälla.

Efter det ska jag äta frukost och fixa iordning mig. Efter jobbet ska jag rida och sedan eventuellt gå på "Magic Mike XXL" med Amanda och Natalie. Vi får se lite, kommer bli så himla sent. Tror bion började vid klockan 21 i Eskilstuna, och då lär jag inte vara hemma förrän framåt midnatt. Sedan ska man upp och jobba morgonen därpå vilket inte är lika kul, hehe. Hoppas ni får en grym måndag och rivstartar igång denna vecka!

#TB to the most amazing scones in London!

Stockholm

Hej kära läsare! Just nu ligger jag hemma efter en lång helg i storstaden. Vid halv 11 igår på förmiddagen åkte jag och Henrik från Strängnäs direkt till Södermalm. Där bytte vi om och lämnade våra väskor hos Henriks moster som har en lägenhet där. Väldigt fin må jag säga! Efter det tog vi en buss ut till Dalarö där Henriks mamma gifte sig med sin fästman Erik. Ett somrigt och romantisk bröllop. På kvällen åkte vi båt i skärgården och stannade på en ö där det var vackra tal samt tre rätters. Vid tolvtiden låg vi i sängen däckade. Vaknade upp vid 11 imorse av Henriks små kusiner. Vi åt frukost, fixade oss och drog sedan ner till stan. Vid 3 tiden mötte jag upp Ellen för en lunch vid plattan. Blev espresso house och en macka för mig. Efter ett tag joina Henrik oss även. Sedan drog hon hem till Flen och vi till Strängnäs. Var otroligt mysigt att träffa henne och nu funderar jag ännu mer på att bli vegetarian eller vegan. Men vi får se. Någon som är det? Lämna gärna en kommentar om middags/frukost/lunch tips!

Obligatoriskt besök

Vi har spenderat hela helgen i Gränna/Örserum, och det är väl solklart att man måste besöka någon polkagris affär. Vi gick till "Polka Pojkarna" för att den verkar populärast på internet. Alltså mest sökt på. Jag köpte chokladdragerade nötter då jag inte är så förtjust i polkagrisar/karameller. Däremot köpte jag hem två saker till min pojkvän, så jag hoppas han blir glad!

Nu beger vi oss hemåt

Nu är det söndag och det innebär slutet på denna vecka. I fredags var första dagen att ta samtal hos kundtjänst på Tele2. Det var nervöst, roligt och jobbigt. Sista samtalet var framförallt det jobbigaste för mig. Därför kändes det så skönt att bli upphämtad av mamma och bege oss till Gränna, där vi även hämtade upp min storebror. Så hela den här helgen har vi tillbringat i Gränna, Jönköping och Örserum. Det har varit skönt och avkopplande att komma bort ifrån vardagen. Eftersom att jag har börjat på ett nytt jobb så har jag ingen semester i sommar. Därför får jag hitta på småsaker på helgerna för att koppla av.

Igår kväll innan middagen tog vi lite kort nere vid sjön där vi bor på hotell. Hotellet har för övrigt varit super mysigt och maten riktigt god. Känner mig lite bortskämd då jag aldrig bott på hotell i Sverige, men visst har det varit behövligt. Avslutar detta inlägg med några bilder på mig och min storebror, samt mig och min mamma. Hoppas ni har haft en trevlig helg mina fina läsare!

Gränna stad

Efter frukosten begav vi oss in till Gränna stad då vi bor lite utanför mot Örserum, eller kanske till och med i Örserum? Vi gick iallafall runt på stan, kollade lite affärer samt åt lunch. Tog en grillmacka med pesto, soltorkadetomater och mozzarella. Nu ligger vi hemma på hotellrummet då alla är ganska trötta. Men snart ska vi gå ut igen och kolla in Örserum. Skönt att bara ta det lungt en helg, äta gott och umgås.

Frukost

Kom fram runt 8 igår i Gränna och checkade in på vårat hotell. Det är verkligen fint! På kvällen åt vi deras grillbuffé och efter det spenderade vi bara tid på rummet. Jag tror alla tre var ganska så trötta. Nu är det en ny dag och solen skiner. För tillfället sitter vi nere i matsalen och äter frukost. Mamma har köpt en egen kamera så passar på att låna den, den här helgen. Så här kommer några bilder på min frukost. Ska verkligen försöka blogga mer nu och ta igen tiden som gått. Men måste verkligen springa tillbaka så inte de undrar var jag tog vägen, vi hörs!

Bokat

Hej alla läsare och ursäkta min frånvaro. Har hänt mycket på senaste tiden och framförallt mycket med jobbet. Upp tidigt och hem helt död, men så är väl vuxen livet. På måndag ska jag iallafall provrida en medryttarhäst, eller snarare D-ponny. Ska bli riktigt kul att få sitta upp på hästryggen igen! Hoppas även att det stämmer överrens med oss så jag kan fortsätta rida hos henne. Skulle vara kul att göra lite annat efter jobbet än att åka hem och lata sig. Jag har knappt någon ork mentalt men min kropp skriker att få röra på sig.

Nästa helg åker jag, mamma och min bror till Gränna för en hel helg där. Kommer inte ihåg senast bara vi tre gjorde något tillsammans. Må ha varit innan mamma träffade min låstas pappa, vilket var typ när jag var 3 år gammal. Vi ska iallafall på lite utanför Gränna på landet (tror jag), vilket kommer vara en underbar vy. Längtar efter att komma iväg då jag inte har någon "semester" i sommar. Här är lite bilder på hotellet: